top of page

Reisi ettevalmistused

Sõltuvalt reisile mineja soovist ning rahalistest võimalustest on võimalik mootorrattaga matkata väga erineval moel. Näiteks üheks äärmuseks on nn tsiviliseeritud matkamine, kus kaasa võetakse minimaalselt varustust, kuid piisavalt raha, ööbitakse hotellides-motellides ning süüakse restoranides-kohvikutes. Teises äärmuses on siis matkaja, kel on rattale pakitud nii telgis ööbimiseks vajalik varustus, kogu iseseisvaks kokkamiseks vajalik ning mitme päeva toiduvaru.

Üks olulisi tegureid juures on see, kas matk võetakse ette üksi või koos tagaistujaga. Kahekesi ühel tsiklil reisides tuleb arvestada, et ratta peal on vähem ruumi, kuid ära tuleb mahutada kahe inimese varustus. Lisaks pakkimisväljakutsele tuleb arvestada, et kahekesi sõites tõuseb ratta kaal koos reisijate ja kogu varustusega tihtipeale vägagi suureks.

Planeerides eelseisvat motomatka, tasub mõelda, millisele matkale tahetakse minna. Kas eesmärgiks on puhkus tsiviliseeritud keskkonnas või näiteks seikluste otsimine metsikutes ja mahajäänud paikades? Kui võimalik, tasub valida kas planeeritavaks reisiks sobiv ratas või rattale sobiv reis, sest ühte tüüpi rattaga kõikjale ei ole mõtet trügida.

Näiteks ei ole mõnus minna raske asfaldile mõeldud mootorrattaga reisile piirkonda, kus praktiliselt puuduvad asfaltteed – meeldivast puhkusest võib saada mõttetu piinlemine ja füüsiline rassimine. Samuti ei ole kuigi mõistlik ette võtta pikka retke Lääne-Euroopa kiirteedele metsa- ja maastikusõiduks mõeldud kerge sportliku endurorattaga – nende sõiduasend pole pikaks istumiseks mõeldud, kütusepaagid on väikesed ja … midagi veel?.

Seega on hea mõte matka planeerides uurida, milline on teede olukord paikades, kust matka marsruut läbi viib.

Kui on plaan sõita vaid asfaltteedel ning väiksematele teedele mitte pöörata, siis sobivad kõige paremini suured matkarattad. Kui aga plaanitav marsruut sisaldab ka kruusa- või koguni metsateid, on mõistlik valida selline ratas, mis ei jää nendel radadel hätta.

Tasub meeles hoida vääramatut loogikat, et kütusepaagi suurusest sõltuvad tankimisvahemaad. Kui on soov minna asustamata paiku avastama, tuleb arvestada, et bensiinijaamade vahemaad on suured ning sellisteks retkedeks oleks mõistlik suurema paagiga mootorratas.

Euroopas reisides võiks soovitavalt ratta läbisõit ühe paagitäiega olla üle 200 km, et kogu matk ei kujuneks vaid järgmise bensiinijaama otsimiseks.

bottom of page