EMMK logo Eesti Motomatkajate Klubi - Estonian Touring MC Mootorratta pilt
  alumine logo osa
Klubi KlubiUudised UudisedMotomatkamine MotomatkamineKontakt Kontakt
motosygis (18).JPG
Motomatkamine
Esileht Esileht
Uudised Uudised
Klubi Klubi
Motomatkamine Motomatkamine
- - - - - - -
MotoSurvival MotoSurvival
MotoSügis MotoSügis
Talvekas Talvekas
Esileht arrow Motomatkamine arrow Tsikli ettevalmistus
Tsikli ettevalmistus
Matkaolukord, kus suure koormaga läbitakse päevas sadu kilomeetreid ja seda mõnikord mitu nädalat järgemööda, asetab tsikli tehnilisele seisukorrale suured nõudmised.

Keegi vist ei tahaks raisata matkal aega remonditöökoja otsimiseks. Selle vältimiseks peaks enne pikemale matkale minekut vastava matka pikkust arvestades tegema hooldustöid, nagu teie tsikli hooldusvälp seda nõuab.

Kindlasti oleks aga soovitav teha järgmisi töid:

  • mootoriõli ja filtri vahetus;
  • kontrollida ja reguleerida klapid;
  • kontrollida nukaketi pingutust;
  • puhastada, reguleerida karburaatorid;
  • kontrollida ja vajadusel vahetada kütusefilter;
  • kontrollida aku vedeliku tasemed, aku ei tohiks olla väga vana;
  • kontrollida generaatori ja laadimisahela tööd;
  • kontrollida ja määrida trossid; trossiga siduri puhul tuleks siduritross hoolikalt üle kontrollida ja määrida, samuti gaasitrossid;
  • kontrollida kahvli ja tagakiige laagreid, samuti tuleks üle vaadata rattalaagrid;
  • kontrollida piduriklotside seisukord;
  • pidurivedeliku tase üle vaadata, vajadusel vedelik vahetada;
  • kontrollida pidurisilindrid ja voolikud, võimalikud lekked kõrvaldada;
  • kriitiliselt tuleks üle vaadata rehvimustri sügavused.

Kui ees on pikem matk, oleks soovitav tagarehv uue vastu vahetada, kuna matkal raskelt koormatud ratta all kulub rehv tunduvalt kiiremini. Esirehvi seisundist oleneb paljugi tsikli juhitavus raske koorma all, niisiis peaks ka see olema enne reisile minekut heas korras.

Lisaks oleks hea olla kursis amortide seisukorraga. Eriti suure koormuse all on täislastis tsiklil tagaamordid. Seega oleks hea proovida, kuidas need suurenenud koormale vastu peavad, et need juba väiksematel ebatasasustel põhjani läbi ei lööks.
Samuti oleks vajalik vahetada esiamortides õlid ja kontrollida tihendid.
Kui ratas on ketiveoga, on väga oluline kontrollida keti ja ketirataste olukorda.
Lõpuks oleks soovitav üle kontrollida poltide ja mutrite pingutused.

 
< Eelmine   Järgmine >